maandag 25 juli 2011

Whoops!

Op een maandagavond komt er een dame aanbellen aan onze spoed: "Ik voel mij net zo goed, maar ik kan niet zeggen wat het is. Het is al van de zaterdag. Ik dacht dat het mijnen bloeddruk was. Stond hier deze morgen ook al voor de deur, maar heb dan beslist om bij mijn broer te gaan, die een bloeddrukmeter heeft. En aangzien mijnen bloeddruk goed was, ben ik dan toch maar niet gekomen. Maar het gaat maar niet over...". Owkee, mevrouw zag er ellendig uit, mar nu niet om te zeggen "slecht". Ik schreef haar in en vroeg min collega om haar alvast mee te nemen naar de "rea". Daar aangekomen, mevrouw een operatiehemdje aan en alvast aan de monitor gehangen. Mijn collega viel haast omver als ze het EKG zag waarmee mevrouw al 3 dagen rondliep!




Dat zijn dan mensen die direct naar spoed moeten komen en hoogrisico lopen. Neen, ze willen ons niet lastigvallen! En blijven stond niet echt op mevrouw haar agenda, maar ze besefte de ernst en is dan toch maar braaf meegegaan naar Intensieve Zorgen. Gelukkig ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten