vrijdag 2 juli 2010

"De spoelende cardioloog"

Ooit al een cardioloog weten te helpen bij een maagspoeling? Nee? Ik ook niet... Tot gisteren! Tijdens de MUG-in-panne-historie!

Blijven 2 nieuwe collega’s achter op spoed, samen met mij. Brengen ze met den 100 een medicatie-intox binnen… Ai neen, een maagspoeling. Mijn collega’s, waarvan de één van MidCare overkomt, vertrouwen me toe dat ze het aankunnen, en ondertussen pleeg ik de telefoontjes ivm de MUG omdat zij niet weten wie ze allemaal moeten bellen. Ok dan maar.

Heb ik uiteindelijk alles geregeld en ga ik een kijkje nemen bij mijn ‘spoelende’ medemensen, bleek dat het een beetje een worsteling was. Mevrouw bood enig weerwerk. De cardioloog die als internist insliep in ons ziekenhuis, had blijkbaar een helpende hand aangeboden. Zijn taak: het water in de trechter gieten, terwijl één collega hevelde en de andere de sonde op zijn plaats hield (en ook mevrouw op haar plaats hield). Mijn mond viel open van verbazing, terwijl de cardioloog een “lip” trok en leek te denken “dat hij dit nooit meer zou doen”…

Ik moet zeggen, enorm sympathiek, zelfs toen ik voorstelde om over te nemen wou hij nog wel even voortdoen, zodat ik ondertussen de nodige dosis actieve kool kon gaan halen om de spoeling mee af te sluiten.

Ik denk wel dat hij zich in het vervolg liever met zijn eigen vakgebied wil bezighouden ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten